وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: ایران در سال 2008 بیش از 13500 مقاله علمی در موسسه اطلاعات علمی (isi) ثبت کرده است. 

به گزارش شبکه خبر به نقل از خبرنگار صدا و سیما ؛ محمد مهدی زاهدی افزود: تعداد مقالات علمی کشور که در سال 2008 در این موسسه ثبت شد در مقایسه با پارسال 50 درصد افزایش یافته است که بالاترین رشد علمی در بین دانشگاه های جهان به محسوب می شود. 

زاهدی گفت: در میان دانشگاه های کشور از نظر تعداد مقالات علمی منتشر شده در مجلات علمی ISI پارسال دانشگاه تهران رتبه نخست و دانشگاه تربیت مدرس رتبه دوم را به خود اختصاص دادند. 

وی افزود: افزایش تعداد مقالات ایران در ISI سبب جابه جایی و ارتقای وضع علمی کشور در جهانیان شده است . 

وزیر علوم از حمایت وزارت علوم برای ترجمه آثار علمی دانشمندان ایرانی به دیگر زبان ها خبر داد و افزود : تاکنون 160 استاد زبان و ادبیات فارسی به کرسی‌های خارج از کشور اعزام شده‌اند و از سیاست‌های وزارت علوم افزایش کرسی‌های موجود از 20 کرسی به 30 کرسی است . 

زاهدی تاکید کرد: برای تامین استادان بومی ، 200 دانشجوی بورسیه رشته زبان و ادبیات فارسی را در مقاطع مختلف پذیرفته ایم که این دانشجویان بعد از اتمام تحصیل در کشور خود به عنوان مدرسان زبان و ادبیات فارسی فعالیت خواهند کرد. 

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه زبان فارسی از دیرباز رشته پیوند فرهنگی بسیاری از اقوام مشرق زمین بوده است گفت:‌ فرهنگ ایرانی و از جمله زبان و ادب فارسی، هرگز با ابزار سیاست بر ملت‌های دیگر تحمیل نشده است. 

وی از استادان زبان وادبیات فارسی خواست با چاپ مقاله علمی به تبلیغ و توسعه زبان فارسی کمک کنند.


دسته ها : علمی
دوشنبه سیم 10 1387
X