خبرگزاری فارس: مدیر تولید شرکت پتروشیمی بندر امام خمینی گفت: با تولید بیش از 282 هزار و 185 تن محصول «ام‌.تی‌.بی‌.ای» در 10 ماه نخست سال‌ جاری در پتروشیمی بندر امام، رکورد تولید این محصول شکسته شد.

حمید وفایی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در بندر امام افزود: از ابتدای سال ‌جاری تاکنون حجم تولید محصول ام‌.تی‌.بی‌.ای این شرکت نسبت به برنامه اعلام شده از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی 102 درصد بوده است. 
وی اظهار داشت: واحد ام‌.تی‌.بی‌.ای از جمله طرح‌هایی است پیش از این از خارج کشور وارد می‌شد که در سال‌های اخیر به همت متخصصان داخلی در پتروشیمی بندر امام احداث و به بهره‌برداری رسید. 
مدیر تولید شرکت پتروشیمی بندرامام خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این طرح، سالانه از خروج 175 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می‌شود. 
وفایی گفت : این محصول به‌عنوان ماده افزودنی در تولید بنزین بدون سرب مصرف می‌شود و این ماده به عنوان افزایش عدد اکتان بنزین و همچنین تولید متیل متاکریلات، پلی ایزوبوتیلن و لاستیک بوتیل مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

پتروشیمی بندر امام بیشترین تنوع تولید را در سطح صنایع پتروشیمی کشور دارد که سالانه حدود 5 میلیون تن انواع محصولات مختلف پتروشیمیایی در این مجتمع تولید می‌شود.

منبع:


دسته ها : علمی - اخبار ایران
دوشنبه هفتم 11 1387
X