همزمان با نخستین روز از دهه مبارک فجر، بهره برداری از سامانه هوشمند توپ پدافند هوایی 100 میلی متری با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح آغاز شد.  

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار سرتیپ مصطفی محمدنجار درآیین افتتاح این سامانه پدافند هوایی طی سخنانی اظهار داشت: در راستای تدابیر فرماندهی معظم کل قوا برای مقابله با تهدیدات هوایی شامل تهدیدات هواپیماها، بالگرد و موشکهای کروز، سامانه پدافندهوایی 100 میلی متری و مهمات مورد نیاز آن به صورت کاملا بومی در سازمان صنایع دفاع طراحی و ساخته شد. 
وزیر دفاع افزود: از قابلیت های مهم این سامانه هوشمند بودن آن است به گونه ای که با مجموعه رادار و یا اپتیک هدف را رهگیری می کند و به صورت کاملا هوشمند بدون نیاز به خدمه توانایی شلیک به سمت اهداف را دارد. 
وی از دیگر ویژگی های این سامانه را تنظیم ماسوره به صورت هوشمند معرفی کرد و افزود: چنانچه اگر گلوله این توپ پدافند هوایی به طور مستقیم به هدف اصابت نکرد، ‌گلوله به طور خودکار در محیط هدف منفجر و ترکش های آن با حجم مواد انفجاری، موجب انهدام هدف مورد نظر می شود. 
سردار نجار سرعت، دقت، افزایش حجم آتش و برد مناسب را از دیگر مشخصات این توپ برشمرد و گفت: این سامانه برای پوشش هوایی در ارتفاع پست و متوسط مورد بهره برداری قرار می گیرد. 
وزیر دفاع در ادامه افزود: با تولید انبوه این سامانه، پدافند هوایی کشور به نحوه مطلوب تقویت خواهد شد . 
وی با قدردانی از تلاش مدیران‌، متخصصان و کارکنان سازمان صنایع دفاع در طراحی و ساخت این سامانه دفاعی، این موفقیت و دستاورد را به محضر مقام معظم فرماندهی کل قوا‌، ملت شریف ایران و نیروهای مسلح تبریک گفت. 
سردار نجار گفت : بحمداله صنایع دفاعی کشور در آغاز دهه چهارم انقلاب اسلامی از رشد و بالندگی خوبی برخوردارند و قادرند کلیه نیازمندی های دفاعی کشور را با استقلال و بدون وابستگی به بیگانگان تامین نمایند. 

وزیر دفاع این موفقیت را مرهون خون شهیدان، فداکاری ایثارگران و آینده نگری حضرت امام خمینی (ره)، هدایت های فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت ا...خامنه ای (مدظله العالی) و تلاش متخصصان افتخارآفرین وزارت دفاع دانست و گفت: درآغاز دهه مبارک فجر یک بار دیگر با امام راحل شهیدان و شهدای گرانقدر انقلاب تجدید عهد می کنیم تا آخرین قطره خون حافظ دستاوردهای انقلاب اسلامی، راه امام و خون شهیدان باشیم.

منبع:www5.irna.ir


دسته ها : نظامی
يکشنبه سیزدهم 11 1387
X